Home Starten Bedrijfsvoering Marketing Ontwikkelen Netwerken Forum
Home

RSS
Ga terug   Lancelots Forum - Voor freelancers > Weblogs > Mieke tekent

Mededelingen

Omschrijving: Met "Mieke tekent" licht ik een tipje van de sluier op over mijn werk. Ik laat zien hoe mijn zeer visuele werk tot stand komt, wat er allemaal bij komt kijken om dit vak uit te voeren en geef een inzicht in de beslommeringen van een freelancer met het leukste beroep ter wereld.
Dit artikel waarderen

Tibby

"Tibby" naar Tweet this versturen "Tibby" naar Google Bookmarks versturen
26 augustus 2008 geplaatst om 14:59 door NowHow

Even iets heel anders, geen blog over mijn werk, maar over een van mijn inspiraties. Katten zijn populair bij Zzp-ers en dus ook bij mij. Gek genoeg had ik ze echter nog nooit getekend.

Daarom hier Tibby.

Tibby is een Foreign White siamees van bijna 11 jaar oud (5 december!) en een heel bijzondere kat. Ze denkt namelijk dat ze hond is. Ze apporteert, rent achter me aan (of wil dat ik achter haar aanren), laat zich voor de gein door de lucht smijten, lacht, heeft humor en speelt zoals, normaal gesproken, alleen een hond doet.

En is onwaarschijnlijk sterk aan mij gehecht. Ik hoef nooit bang te zijn dat ik haar kwijt ben, waar ik ben is zij. Zelfs als ze buiten is weet ik dat ze binnen een minuut, nadat ik haar geroepen heb, naast me staat.

Tibby heeft ook haar nukken. Zo heeft ze een bloedhekel aan katten (niet zo gek als je denkt dat je hond bent) en sinds haar zus twee jaar geleden is overleden, is er met mijn andere kat, Harry, een gewapende vrede met ongeregeldheden. Als Tibby het zat is wordt Harry namelijk met harde hand het huis uitgegooid. Aan de andere kant heeft ze weer een heel klein hartje en is ze ooit een hele goede moeder geweest voor twee stoere katertjes, een rode en een zwarte, en een verschrikkelijk goede tante voor de kittens van haar zus.

Voor haar zus is ze zelfs vroedvrouw geweest, werkelijk in de betekenis zoals wij dat kennen: ze verzorgde de net geboren kittens- en haar zus- terwijl die bezig was met baren. Die geboorte is de meest bijzondere gebeurtenis die ik ooit met een dier heb meegemaakt. Tibby claimde de kittens niet, maar verzorgde ze werkelijk om haar zus te ontlasten.

Jullie begrijpen dus dat Tibby me na aan het hart ligt. Hoewel ze een krakende wagen is, ze plukt haar vacht bijvoorbeeld al sinds ze een half jaar is, blijkt ze tot nu toe mijn sterkste kat te zijn en ik hoop dat ze nog maar op de helft is.

Hier een vrij snelle oost-indische inktschets van haar die redelijk goed laat zien wie ze is. Ondanks het feit dat ze voor een siamees al aardig op leeftijd is, ziet ze er, op haar vacht na, nog steeds jong uit.

Geplaatst inAchter de schermen, ‎Oefenen
Bekeken 34114 Reacties 3
Totaal aantal reacties 3

Reacties

  1. Oude reactie
    erix's schermafbeelding

    Tibby

    Tibby heeft ws ook de welbekende Siamese 'zware' miauw? Een blaf lijkt me, ondanks het 'species-syndroom' wat ver gaan.
    Mijn eerste en enige (half)Siamees is 21 geworden (met rond de 19e een vergeefse poging tot sterven, laatste jaren nies- en nierziekte).
    Kortom, stevige tiepjes, die Siamezen.
    27 augustus 2008 geplaatst om 14:23 door erix erix is offline
  2. Oude reactie
    NowHow's schermafbeelding
    Ja, inderdaad. Ze is niet zo spraakzaam als mijn andere siamees, maar weet goed wanneer ze het moet gebruiken .

    Ik weet niet wanneer je jouw (half)siamees hebt gehad, maar vroeger waren ze inderdaad vuurvast en ijzersterk. Tegenwoordig zijn er een aantal families waarin rottigheid zit en jammer genoeg zit dat er bij mijn beesten ook in. Haar zus, en sommige neven en nichtjes zijn gestorven aan chronisch nierfalen. Haar zus is acht geworden, sommige van haar kinderen (van de zus dus) niet ouder dan vier.

    Tibby was eigenlijk degene waarvan iedereen verwachtte dat ze het niet lang zou redden, maar ik verwacht bij haar stiekem dat ze over de twintig wordt.
    27 augustus 2008 geplaatst om 14:33 door NowHow NowHow is offline
  3. Oude reactie
    TamTamTekst's schermafbeelding
    Mooi, Mieke!
    Tibby heeft een prachtige uitstraling. En jij hebt die dus ook erg mooi 'gevangen'.

    Sinds een jaar heb ik voor het eerst ook een raskat, een Noorse Boskat. Zij is ook vreselijk aanhankelijk en loopt me de hele dag achterna. Ze vindt het zelfs geweldig om samen met mij (en de andere twee katten) door het parkje bij ons voor de deur te wandelen.

    Skogge praat heel veel, ook buiten. Erg leuk vind ik dat.
    28 augustus 2008 geplaatst om 08:56 door TamTamTekst TamTamTekst is offline
 
Totaal aantal trackback-signaleringen 0

Trackback-signaleringen

 

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Lancelots Copyright © 2006-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon