Alvast een antwoord.
Ondernemingsverliezen verrekenen
Citaat:
Als uw onderneming niet direct loopt zoals u het zou willen, bestaat de kans dat u verlies lijdt. Dat verlies is te verrekenen met de positieve andere inkomsten uit werk en woning uit box 1 in hetzelfde jaar, bijvoorbeeld met uw salaris uit een dienstbetrekking in deeltijd of ontvangen alimentatie voor uzelf.
Over het saldo van uw inkomsten uit werk en woning wordt de belasting berekend. Is het verlies zo hoog, dat uw belastbare inkomen (dus de optelsom van inkomsten en aftrekposten) uit werk en woning van dat jaar negatief is, dan mag u dat verrekenen met uw belastbare inkomens van de 3 voorgaande jaren. U krijgt dan een teruggaaf van belasting over de vorige jaren. Is 'terugwentelen' van het verlies niet of maar voor een deel mogelijk, dan mag u het verlies, onder bepaalde voorwaarden, verrekenen met de belastbare inkomens uit werk en woning van de komende 9 jaren.
|
Maar zit nog steeds met de vraag of het verstandig is om nog dit boekjaar zoveel te investeren.
Een bedrag boven de €2.100 is nodig om de 25% investeringsaftrek te krijen.
PC, monitors en software, is ongeveer een bedrag van €3300
Sommige zaken zijn gewoon nodig, ook om beter te kunnen functioneren.
Ik ben begonnen met een PC van 4 jaar oud en 2 oude CRT monitors, en oude softwarepakketten.
Dus in feite heb ik al een antwoord!
PC, monitors en software moet ik gewoon kopen.
Een laptop voor presentaties bij de klant staat ook veel beter dan A4'tjes met een lang verhaal.
Spiegelreflexcamera, krijg vaak slechte foto's aangeleverd of er zijn helemaal geen foto's.
Laat ze dan vaak maken door een fotograaf, maar kan dat ook zelf doen, dus dat kan weer een middel voor meer inkomsten worden.
Laptop + Camera zo'n €3.000
Is het fiscaal beter om nu alles te investeren of juist wachten tot volgend jaar met de rest?