Re: Investeringen nog dit jaar doen?
De BTW kwestie is een een goede, maar houdt vooral ook het volgende in de gaten.
Om in aanmerking te komen voor investeringsaftrek, moet je inderdaad MEER investeren dan de door jou genoemde grens.
Je geeft ook aan dat je in totaal € 3.300 moet investeren.
Als je nu alleen een laptop investeert en volgend jaar de rest, bestaat de kans dat je *EN* dit jaar *EN* volgend jaar NET NIET voldoet aan de grens voor investeringsaftrek.
Mijn gevoel (op basis van wat ik heb gelezen) is, dat je de investeringen in ieder geval BIJ ELKAAR moet houden en niet over twee jaren moet knippen (omwille van de investeringsaftrek).
Met deze wetenschap, moet je even verder rekenen hoe het op het gebied van de BTW uitpakt EN je moet globaal rekening houden met de verwachting van volgend jaar.....
Zorg er IN IEDER GEVAL voor dat er geen twijfel bestaat over je urencriterium.... ALS je al een baan hebt van 4 dagen EN je draait verlies EN je claimt investeringsaftrek EN zelfstandigenaftrek EN willekeurige afschrijving EN je gaat je verlies verrekenen, zullen ze extra scherp zijn op je urenverantwoording....
ALS je hier enige twijfel over hebt, zou ik het ZEKER naar volgend jaar doorschuiven.
|