Re: Graag reactie op mijn site
Eerste indruk: een rustig ogende website waar qua opzet niets mis mee is. Ook is meteen duidelijk wie je bent en wat je doet, prima.
Een paar puntjes:
1. Ik mis een logo.
2. Het is jammer dat je de hele pagina moet laten scrollen waardoor de footer (die gele parasol onderin) niet meteen in beeld komt. Ik zou ervoor kiezen om alleen het witte tekstvak te laten scrollen.
3. Je maakt gebruik van veel tekst. Doordat de tekst erg breed loopt leest het niet prettig en zal een lezer sneller afhaken. Voor het artikel Memory heb je gebruik gemaakt van kolommen, hoewel die er (op mijn computer althans) nog niet helemaal lekker uitzien komt het de leesbaarheid wel ten goede.
4. Je ziet niet waar je bent als je bladert. Ik zou ervoor kiezen om de link in je navigatiekolom een andere kleur te geven als je op die bewuste pagina bent aanbelandt (snap je wat ik bedoel?).
5. Je koppen hebben verschillende corpsgroottes, niet zo consequent. Ook vallen mij in de tekst dubbele spaties, vreemde aanhalingstekens en kleurverschil op.
6. Ik denk dat je even heel goed naar de codering moet laten kijken, het valt mij bijvoorbeeld op dat iedere alinea in een DIV staat terwijl dat helemaal niet nodig is. Maar daar kunnen websitebouwers je vast beter over informeren dan ik.
Kortom, de opzet is naar mijn mening goed, maar het is belangrijk om even de puntjes op de i te zetten. Hopelijk heb je hier iets aan.
|