Hai Marlies, graag gedaan!
Citaat:
Voor nieuwsbrieven ben ik wat huiverig. Want die moet je toch met enige regelmaat de deur uit doen, wil je klanten kweken.
|
Dat klopt, maar voor een schrijver is dat misschien een overkomelijk bezwaar

?
Een voordeel van een nieuwbrief boven een blog, is dat je abonnees hebt en hun mail-adres (zeer kostbaar!). Daarmee kun je een klantrelatie opbouwen.
Als je in je nieuwsbrief nuttige tips geeft waar de lezer echt wat aan heeft, gaan ze jou vertrouwen en aardig vinden, wat de kans vergroot dat ze bij jou kopen. Gemiddeld gaan er acht tot tien klantencontacten overheen voor een potentiële klant iets bij jou koopt. Ook die gelegenheid biedt een nieuwbrief je. In die zin betaalt de moeite die je in een regelmatig verschijnende nieuwsbrief zet, zich beter terug dan die van het blog.
Een ander voordeel van een nieuwbrief - in mijn ervaring althans - is dat het helpt om nieuwe ideeën goed te focussen en verwoorden. Iets wat ik toch wil (moet) doen om te blijven groeien.
Tenslotte: dezelfde content kun je ook op andere sites aanbieden. Gerelateerde sites die zelf regelmatig met nieuws willen komen, zijn je daar dankbaar voor.
Kortom: acquireren doet een schrijver schrijvenderwijs. Enfin, genoeg gepusht
Veel plezier met TamTamTekst!