Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2008, 22:41
Anouk
Gast

Standaard Re: zwangerschapsuitkering komt er. Het is wachten tot de tweede helft van 2008.

Helemaal goed, dacht ik toen ik dit nieuws hoorde, en werd met een gerust hart zwanger. (Ik kan geen verzekering afsluiten, veel te duur voor een kleine ondernemer en ik mocht minstens 2 jaar niet zwanger worden. Die tijd moet je maar hebben...)
Ik was daarom zeer blij met het nieuws, ben inmiddels zwanger en eind augustus uitgerekend.

Nu probeer ik me aan te melden om deze regeling in gang te zetten, maar ik krijg de kous op m'n kop. Het UWV zegt doodleuk dat het slechts een wetsvoorstel is, en nog helemaal niet zeker. En mòcht het doorgaan, kom ik er zeker niet voor in aanmerking. Ik zou nl op of na 1 juli zwanger moeten worden (ipv al zwanger zijn op die datum). Ik lees toch ècht overal dat het geldt voor ondernemers die óp en nà 1 juli zwanger zijn!
Lijkt mij zeer vreemd, de precieze datum van het begin van een zwangerschap ligt officieel namelijk nog vòòr de conceptie. Daar gaan heel veel problemen mee komen, mocht deze man van het UWV onverhoopt gelijk hebben. (bv baby's van 9 pond die 2 maanden te vroeg zijn geboren, etc.). Lijkt me dat ze dit makkelijk kunnen voorkomen door de dames het verlof te geven die op 1 juli zwanger zijn. En bovendien gaat het om het verlof, niet de zwangerschap zelf.
Weet iemand waar ik de meest recente informatie vandaan kan halen? Het UWV wimpelt me af, en ik zit al dagen op internet te speuren naar de meest recente informatie en vooral de details van de regeling lijken onvindbaar. Ik zie het al voor me dat ik straks te laat ben met mijn aanmelding en dat de regeling alsnog aan mijn neus voorbij gaat! Anouk
Met citaat reageren