Re: Hoe en wat met FOR
Heb verder niet uitgebreid naar alle rekensommen gekeken en FOR is wat complexer maar je hebt misschien wat aan het volgende:
FOR : stel 80 winst dan is de FOR dus 9.600 per jaar. En laten we zeggen dat je hier tzt 42% belasting over betaald dat is ongeveer 4.000 per jaar.
Als je verstandig bent open je in jouw geval een aparte spaarrekening in de zaak waar je dit bedrag van 9.600 op zet en inderdaad na 10 jaar moet je wellicht 75.000 afrekenen maar ondertussen is de rente op de uitgestelde belasting wel in jouw zak gekomen en heb je na afrekenen circa € 75.000 over en daarmee kuh je weer een leuk pensioenbedrag kopen...laat staan je spaart 20 jaar.
De vraag is niet 'moet ik FOR doen' (mijn antwoord daarop is in jouw geval JA zeker het overwegen waard) maar 'zal ik FOR doteren of een lijfrente kopen?' . Mijn antwoord zou zijn, kijk eerst of er nog ruimte is in de voorgaande jaren om lijfrente te storten vervolgens kijk je pas naar 2007 voor de FOR.
FOR is namelijk principieel iets anders omdat het in eigen beheer is en je het dus ook zelf kunt uitgeven terwijl bij een maatschappij kun je er niet zomaar aankomen. En voor een aantal onder ons is dat laatste VEILIG.
|