Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PaRi
Ik wil al een hele tijd iets voor mijzelf starten. Maar wat?
<knip>
Ik ben een meisje van 19 jaar. Ik woon in Heerlen. Heb nog geen rijbewijs. Woon nog thuis met mijn ouders. We hebben thuis een kamer leeg staan waar ik een kantoortje van wil maken voor mijzelf. Ik heb al een pc, printer, etc...
|
Hej Pari,
Het klinkt misschien hard, maar het enige wat je vóór je hebt spreken, is je enthousiasme. Je hebt geen kennis van zaken, je hebt geen of nauwelijks werkervaring, je hebt zelfs nog nooit zelfstandig gewoond.
Je hebt een kamertje, een pc en een printer. Dat is alleen in hoogst zeldzame gevallen voldoende om een bedrijf te starten (denk aan die jongen die een website voor telefoontarieven startte).
Ik zou zeggen: zorg dat je een baan krijgt in de de branche die je aanspreekt: de autobranche, dat is leuk en leerzaam. Misschien kun je daarin zelfs doorgroeien.
Ga ondertussen studeren op wat er allemaal komt kijken bij het oprichten van een eigen bedrijf. Weeg de voor en tegens af. Zoals iemand anders al zei: stippel een vijf-jarenplan uit en ga daar gericht naar toe werken.
Vergeet het idee dat je na drie of vier jaar een eigen bedrijf voeren veel geld verdiend hebt. 't Kan natuurlijk wel, maar doorgaans duurt 't wat langer, als 't überhaupt gebeurt

.
Mijn advies: behoud je enthousiasme, maar wordt iets realistiser.
Marlies