Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2008, 12:01
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan

Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Naast privé-internetverbinding ook zakelijk: kan dat fiscaal?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myrax Bekijk bericht
Ik denk dat Rene door deze uitspraak er vanuit ging dat je glasvezel duurder was, netto gezien dus. Zo vatte ik het nl. op.
Anyway, ik kan Rene's insteek wel volgen.

Is het niet mogelijk om je glasvezel abonnement onder je zakelijke kosten te rekenen (ook al staat het op prive naam, of door het over te zetten op je bedrijfsnaam?) en de backup lijn als prive aan te merken, dus ook prive aanvragen?
Dan doe je Rene's constructie, maar net andersom. Ik snap nl. wel wat hij zegt dat je met 2 verbindingen nog veel makkelijker aannemelijk kan maken dat je het zakelijk en prive gesplitst hebt.
Kan je het nog volgen of zeg ik het erg ingewikkeld?
Privé op zakelijk zetten gaat niet lukken. De privé verbinding bestaat namelijk niet alleen uit internet, maar ook telefonie en televisie. De totaalprijs is dus wel hoger dan een gewone internetverbinding (ligt er ook maar net aan, ken ook wel abonnementen die duurder zijn dan ons totaalpakket en dan hebben wij echt wel sneller internet).

Daarnaast is ons privé pakket ook een consumenten product en ik wil echt een zakelijk product hebben.