Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janine
Wil ik in de toekomst ooit iets kunnen terugvinden, dan is het absoluut noodzakelijk dat ik de boel ga ordenen.
|
Dat hoeft niet per se. Je kunt veel digitale dingen op je PC ook doorzoekbaar maken met
Google desktop search. Microsoft heeft ook zoiets, maar ik ben een Google-fan.
Citaat:
Nu heb ik al een beetje zitten puzzelen in het programma Microsoft Access om een overzichtelijke database te maken.
|
Dat zou ik hiervoor niet gebruiken. Access is meer voor gestructureerde gegevens. En je moet eerst een applicatie ontwikkelen, voor je er iets mee kunt doen.
Citaat:
Hoe hebben jullie je inspiratiebronnen of informatieve knipsels opgeslagen/gearchiveerd ? Zijn er mensen die ook een database hebben gemaakt of een ander soort overzichtsbestand?
|
Ik gebruik zelf vooral
MyInfo. Dat is een zogenaamde outliner, met als kern een hiërarchische structuur. Maar het heeft ook tags, filters op kolomvelden, hyperlinks en een zoekfunctie. Hier bewaar ik bijna al mijn digitale aantekeningen, knipsels en 'random info' in.
Knipselprofessionals (van informatie- en kenniscentra enzo) zweren daarentegen bij programma's als
AskSam.
Evernote schijnt ook zoiets te zijn. En dan zijn er nog
Ultra Recall en
MyBase.
Oh, en ik heb ook nog plastic bakken van de Office Centre, waar ik mijn papieren knipsels in doe. Maar eigenlijk kijk ik daar nooit meer in en begin ik tot de conclusie te komen dat papieren knipsels zooo 1994 zijn...