Los bericht bekijken
Oud 21 juli 2008, 23:50
harald harald is offline
Lid

Standaard Re: Problemen met handelsnaam?

Ik loop nu een aantal dagen met een bedrijfsnaam in mijn hoofd waarvan ik een goed gevoel begin te krijgen (ook tegen een aantal vrienden aangehouden, en de feedback was positief). De naam komt niet voor het handelsregister, de .nl domein is nog vrij. Dus ik had het gevoel een 'veilige' naam te hebben gekozen, aangezien je ook veel ziet dat dezelfde naam veelvuldig in het handelsregister voorkomt (met verschillende woorden eromheen).
Nu ben ik met die naam gaan googlen en ik krijg toch wel heel veel hits met die naam. Allemaal bedrijven (hoofzakelijk) in andere branches of waarvan het slechts om een melding gaat in een of andere gouden gids in een land hier ver vandaan.
Er is wel een fabrikant van computerapparatuur met een naam die met 1 letter afwijkt. Op forums worden zijn producten veel besproken, en daar, maar ook op webwinkels, wordt die naam vaak verward met mijn naam.

Ik vraag me nu toch wel af in hoeverre ik rekening moet houden met buitenlandse bedrijven bij de keuze van mijn bedrijfsnaam.
Strekt bijvoorbeeld het handelsnaamonderzoek zich voorbij de nederlandse grenzen?
Met citaat reageren