De naam van je bedrijf lijkt onbelangrijk en is dat ook (relatief gezien

) als je producten herkenbaar en tastbaar zijn. In die situatie is het misschien minder rampzalig als je je bedrijfsnaam moet veranderen. Maar het blijft knullig om tegen al je klanten (en je gehele markt) te moeten zeggen dat je je naam moet veranderen omdat je het risico hebt genomen dat een ander bedrijf (dat "eerder was") geen bezwaar zou maken.... Daarnaast kost een dergelijke operatie tijd (nieuwe marketing) en geld (juridische bijstand) en mogelijk nog meer geld in de vorm van klanten. Nu beschouw je dat allemaal als geen bezwaar, maar de omstandigheden kunnen ook veranderen.
Ondernemen is risico nemen, maar niet zonder na te denken. Wanneer je producten vooral samenhangen met jouw bedrijfsnaam (denk aan dienstverlening) lijkt het mij nog veel duidelijker: niet doen. In hoeverre neem je een onnodig risico en waarom? Zet de voordelen van jouw huidige naam op een rijtje en plaats ze tegenover de nadelen van een claim.