Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
Zoals de echte Doehetzelverd niet zonder de Gamma kan... waarom gebruik je zakelijk gezien een Dell met Vista? (Ben zelf overigens van van Dell, maar niet van Vista, heb dat de deur uitgegooid en ben weer terug bij XP). is Apple nu nog steeds niet goed genoeg om mee te draaien in het bedrijfsleven  ?
Ik snap dat mensen helemaal Apple-minded worden, maar het issue van gebruikersvriendelijkheid vind ik wel behoorlijk achterhaald. Alleen de iPod vind ik een ware uitvinding (eenvoud, zowel in gebruik als design, is OK), maar tegelijkertijd vind ik het onbegrijpelijk dat je op een iPod geen nummers kunt wissen (om maar iets simpels te noemen).
Apple computers zien er geweldig uit, (de looks zijn ook doorgetrokken tot op het prijskaartje  ) maar de service van Apple is beneden peil en altijd als iemand laat zien "Kijk, dit kan mijn Apple", moet ik concluderen: "Mijn laptop doet dat ook". Enfin, ik ben nog niet volledig overtuigd, maar misschien ben ik ook wel bang voor de orthodoxe variant van Appleïsm...
|
Ik doe voornamelijk software / web ontwikkeling op basis van Microsoft technologie en daardoor is vaak Vista net ff wat handiger. Maar goed, dit weekend staat gepland om de Macbook Pro dual boot te maken. Dan zal de Macbook altijd mee gaan.
Mac OS X is vele malen gebruikersvriendelijker als Vista. Dit is iets wat je moet ervaren. Vista schiet zijn doel voorbij. Het is geen slecht OS, maar ook niet heel goed. Het is veel te zwaar, zeker in vergelijking met XP of OS X. Mijn Mac's starten op in zo'n 5 seconden en afsluiten idem.
Wat Microsoft moet doen is simpelweg breken met het verleden, net zoals Apple dat gedaan heeft met OS X. Microsoft beseft dat ook wel hoor, maar zo makkelijk als ik het hier opschrijf is het natuurlijk niet.
Ik heb een zeer zware configuratie op mijn Dell Notebook. Uiteindelijk heb ik het geheugen moeten upgraden naar 4gb intern en Vista in de 64-bit versie met Service Pack 1 moeten installeren. Daarvoor was het een drama. Erg instabiel en veel vastlopers. Nu eigenlijk nooit meer.
Uiteindelijk heeft alles voordelen en nadelen. Daarnaast is e.e.a. nog gebonden aan je eigen persoonlijke keus en smaak. Ik vind Mac OS X goed, maar Vista mag er ook wezen. Zelfs XP is nog prima te doen. Apple maakt ook goede en mooie hardware, dat speelt ook mee!