Los bericht bekijken
Oud 25 september 2008, 10:05
TamTamTekst's schermafbeelding
TamTamTekst TamTamTekst is offline
Veteraan

Weblogartikelen: 1
Standaard Re: Hoe kom ik onder de opzegtermijn van mijn baan uit?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie Bekijk bericht

Een belangrijk deel van het probleem ligt erin dat ik een concurrent wordt voor mijn huidige werkgever. In mijn ogen is het idioot dat ze willen dat ik blijf werken. Zij willen dat ik blijf om mee te helpen aan het maken van de nieuwe brochure voor volgend jaar. En dat terwijl ik hun concurrent wordt. Dat kan dus gewoon niet. Het is totaal niet in mijn belang dat zij een goede brochure krijgen en toch willen ze mij die verantwoordelijkheid geven! Dat is toch idioot.
Nee, dat vind ik niet idioot. Ze verwachten van jou professionaliteit: je bent aangenomen voor dit werk, dan mogen ze er ook vanuit gaan dat je je opdrachten uitvoert.

Als je straks zelfstandig werkt, zul je je ook professioneel moeten gedragen. Anders ben je snel uitgewerkt.

Het lijkt erop dat jij alleen vanuit je eigen standpunt denkt: ik wil per 1 oktober voor mezelf beginnen en daar moet de werkgever aan meewerken.

Je werkgever denkt echter vanuit zijn eigen standpunt: We hebben deze persoon aangenomen. Zij(?) heeft een contract en daar houden we ons aan.

De werkgever staat volgens mij in zijn recht. Dat kun je heel vervelend vinden, maar zo werkt het nu eenmaal. Een contract is er vooral om de werknemer te beschermen, maar soms werkt het andersom.

Mijn twee centen,
Marlies