Discussie: besparen: tips?
Los bericht bekijken
Oud 8 september 2006, 00:01
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan

Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: besparen: tips?

Grootste kostenpost? Daar heb ik mij nog nooit in verdiept, al is mijn administratie prima op orde. Ik denk dat ik veel reiskosten maak (maar die horen bij mijn werk) en ook veel kosten op het gebied van ICT en telecom: pc, bellen, internet, mobiele data, telefoon. Zowel hardware als 'data'. Verder koop ik regelmatig papier en cartridges, maar dat komt omdat ik veel geprint materiaal moet bekijken om de fuoten er uit te halen. (Denk bij elk velletje A4 aan de boom in uw tuin.)

Vanwaar deze vraag? Iedere freelancer heeft zo zijn eigen kosten. Een DTP'er zal wat meer aan software en hardware besteden, een adviseur wat meer aan representatie. Rene heeft wel gelijk, laat het de klant niet merken. Aan de andere kant: al ziet de opdrachtgever dat je niet in de laatste Audi A8 TDGTI rijdt, als je werk in orde en op tijd af is, heb je al loyaliteit opgebouwd.

Ik maak mij niet meer zo veel zorgen om kosten - en toen ik dat wel had moeten doen, dacht ik vooral aan: kosten gaan voor de baten uit. Investeren is ook wat waard.
Met citaat reageren