7 oktober 2008, 10:58
|
Juniorlid
|
|
|
|
Re: Wel of niet een AOV?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix
Ik heb ook geen AOV afgesloten. Afhankelijk van je gewenste inkomen bij arbeidsongeschiktheid betaal je je licht tot donkerblauw. De voorwaarden zijn daarbij vaak nadelig: wanneer je niet voor een wachttijd kiest, betaal je nog meer en als je voor volledige dekking kiest nog veel meer. Want wanneer ben je arbeidsongeschikt? Dat laatste wordt bovendien niet door jezelf bepaald.. 
|
Uiteraard kun je beter niet ziek worden, dat is altijd het fijnste. Helaas heeft het leven niet alleen maar leuke verrassingen voor je in petto.
Ik heb ook jarenlang zonder AOV gedaan. Onverantwoord denk ik nu achtera, met twee kinderen die naar school gaan, en zakelijk en privé doorlopende lasten , abonnementen en andere verplichtingen.
Ik hikte destijds tegen de premie aan (€ 375,-per maand!) Totdat ik op een moment gewezen werd op een nieuwe maatschappij die met een geheel andere benaderingswijze ZZP-ers mogelijkheden zou bieden.
Dit produkt zou een prijs hebben gewonnen begreep ik, wachttijd van slechts 30 dagen, scherpe premies hanteren, en de eerste twee jaar minimaal altijd 100% uitkeren bij arbeidsongeschiktheid.
Nou heb ik wel even mijn huiswerk gedaan, en 13 maatschappijen vergeleken op premie , voorwaarden, en wachttijd . Heel wat uurtjes later heb ik inmiddels via de adviseur
voor maar € 192,64 per maand (aftrekbaar , kost me dus netto € 125!) een dekking voor € 24000,- per jaar!!!
Er was geen gezondheidskeuring of verklaring nodig, en geen vervelende vragen. Iedereen wordt geaccepteerd, en gewoon tot 65 jaar zonder premieopslagen of andere addertjes onder het gras.
Arnyz, componist en producer , www.arnyz.nl
|