Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2008, 14:13
Niels Arts's schermafbeelding
Niels Arts Niels Arts is offline
Veteraan

Stuur een bericht via MSN naar Niels Arts
Standaard Re: Reken ik mijzelf nu rijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b11 Bekijk bericht
In mijn sector ben je inderdaad continu aan het werk. En dan hou ik in mijn berekening rekening met 60 dagen niet werken in een jaar.

Okay, dan even de belasting bereken:
De belasting welke ik moet betalen:
Aftrek: startersaftrek en ondernemersaftrek mag ik op zo een 9000 houden geloof ik (weet het niet zeker, maar maakt voor het grote plaatje niet uit). Dan moet ik een winst opgeven van 76800-9000=67800.
Over de eerste 53860 hou ik 31238 over (grofweg 42% belasting berekend).
Over de rest betaal ik 52% belasting en hou ik 6691 over. Bij elkaar verdien ik dus zo een 38000 per jaar netto! Dat is per maand ongeveer 3150 netto!

Verdienen al jullie freelancers zoveel geld?
Ja, wij verdienen over het algemeen zoveel geld Maar als het een keer minder gaat en je hebt geen werk zal je van je eerder opgepotte geld rond moeten komen. En je vergeet zaken als arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, rechtsbijstand, e.d. (zie http://www.lancelots.nl/bedrijfsvoer...bedrijfskosten). Dat soort zaken hakt er ook meestal nogal in. Stel dat er een periode komt waarbij je 3 maanden thuis moet zitten vanwege een ziekte, en vervolgens moet je weer opdrachten gaan werven. Dan kan het zomaar 6 maanden duren voor je weer inkomsten genereerd. Dan is een extra potje wel zeer noodzakelijk. Ofwel, die 3150 gaat er dan snel aan...

En een vraag: kun je werkelijk alle uren factureren die je aan het werk bent? Je zult toch ook uren maken om je administratie bij te houden, naar nieuwe klanten gaan, e.d.
www.cursusvoor.nl
Met citaat reageren