Los bericht bekijken
Oud 2 november 2008, 12:35
Qwerner's schermafbeelding
Qwerner Qwerner is offline
Lid

Stuur een bericht via MSN naar Qwerner
Standaard Re: Auto / starter: Leasecontract overnemen van werkgever?

Beste JespDJ

Ik heb een half jaar geleden als startende IT freelancer zelf een lopend leascontact van iemand anders overgenomen (kon het leasecontract bij mijn ex-werkgever niet overnemen).

Het kostte mij hierbij wel enige moeite om de leasemaatschappij te overtuigen een overeenkomst met mij (starter) aan te gaan, maar na een aanbetaling zijn zij akkoord gegaan.

Het grote voordeel hiervan en de reden waarom ik voor deze constructie koos is dat ik nu niet grof hoefde te investeren in een goede (tweedehands) auto (kost toch gauw 10k+ euro), maar toch voor een relatief klein maadbedrag een prima auto tot mijn beschikking had, zonder de rompslomp van aparte verzekering en wegenbelastingen en dergelijke.

Doordat dit een lopend leasecontract is zit je er ook niet gelijk 3 of 4 jaar aan vast, waardoor je als startende freelancer eerst nog even de kat uit de boom kan kijken en na anderhalf jaar als het contract is afgelopen alsnog kan beslissen zelf te gaan leasen, of wellicht in de luxe positie te zitten intussen voldoende bedrijfskapitaal te hebben om een auto aan te schaffen.
Met citaat reageren