Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2006, 10:32
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan

Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Wel of niet een AOV?

Mmmh, die bijstand had ik niet meegeteld. Hoeveel is dat op jaarbasis? Ik denk niet meer dan 11.000 euro. Krijg je ook bijstand wanneer je partner gewoon werkt?

Een AOV voor 40 euro per maand? Hoeveel wachttijd is er dan, wat is de uitkeringsdrempel en ben je dan tegen beroepsAO verzekerd? Wat is jouw leeftijd? Is het verzekerde bedrag een vast bedrag (dan wordt het dus onder invloed van de inflatie steeds minder) of is het geindexeerd? Hoe later je een AOV afluit, hoe duurder het wordt (want je loopt meer risico om AO te worden). Bovendien: hoe later je 'm afsluit, hoe hoger je verzekerde bedrag zal zijn, want je omzet stijgt (in veel gevallen althans).

Andere bezoekers van deze AOV-voorlichtingstrein zijn denk ik niet gebaat bij onvolledige info. Ik heb (mijn) offertes aangevraagd bij ABN (mijn huis/zakenbank) en Centraal Beheer. Beide offertes leverden ruwweg dezelfde kosten aan premies op. Ik vind de premiehoogte ook niet zo verwonderlijk, als je ziet wat een verzekeraar aan een 30-jarige volledig arbeidsongeschikte zou moeten betalen: tot aan je pensioen = 35 jaar ieder jaar lang het verzekerde bedrag.

Desalniettemin ben ik er dus nog steeds niet helemaal uit en vind ik het voorlopig overbodig, hoe tegenstrijdig dit ook is.
Met citaat reageren