Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2009, 21:59
frankmeeuwsen's schermafbeelding
frankmeeuwsen frankmeeuwsen is offline
Lid

Standaard Re: Starten als freelancer P&O

Hallo Laura

Ik ben sinds 1 januari ook als freelancer actief. Maar nog niet voor de volle 100%. Ik heb de afgelopen 10 jaar bij een internetcommunicatiebureau gewerkt en ik had ook zo mijn twijfels of ik wel in 1x de stap moest nemen. Ik ben daarom tot en met 31 maart nog 3 dagen per week bij het bureau werkzaam en 1 dag in de week ben ik voor mezelf bezig om de boel op te starten (lees: officiele zaken, administratie opzetten en veel koffie drinken en netwerken). 1 dag per week ben ik thuis met mijn kind en kan ik niet zo bar veel doen.

Ik twijfelde ook over het ZZP'er bestaan met de huidige economische omstandigheden. Maar ik redeneer liever vanuit het halfvolle glas: talent en kennis is altijd nodig, en misschien wel juist nu. Veel bedrijven kiezen er voor om geen nieuwe mensen aan te nemen maar eerder voor ZZP'ers te kiezen omdat die maar tijdelijk in te zetten zijn en dus veelal goedkoper.
Jij gaat je richten op de P&O branche. Juist een branche die het wat lastiger krijgt maar waar volgens mij ook kansen liggen. Je kunt je meerwaarde laten zien door juist in te spelen op de "crisis" en concrete kansen te bieden om mensen binnen te houden, intern op te leiden etc.

Maar de bottomline is: Maak de keuze vanuit het geloof in jezelf. Als je je teveel laat leiden door externe berichtgeving (al dan niet opgeblazen door de media of onwetende familieleden) dan is er altijd wel iets om niet een stap te zetten. Als je in jezelf gelooft en je wilt het echt, doe het.

Succes met de keuze maken!
Met citaat reageren