Discussie: Inkomstenbelasting Urencriterium & kredietcrisis
Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2009, 23:02
Markie Markie is offline
Veteraan

Standaard Re: Urencriterium & kredietcrisis

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erix Bekijk bericht
Ik heb niet direct een antwoord (in de betekenis van 'oplossing') maar wel een reactie. Heb je al nagedacht over hoe jijzelf als ondernemer gaat inspelen op minder positieve economische omstandigheden? Ondernemen is niet alleen een kwestie van groei waarbij altijd alles maar beter gaat. Ook terugschakelen, downsizen, ontslagen en andere ellende hoort er bij. Inspelen op de minder prettige periode die ons te wachten staat kan betekenen dat je nog meer energie moet steken in duidelijk maken wat je te bieden hebt aan toegevoegde waarde of kwaliteit (of dat je bestaat).

Bij ondernemen hoort dat je de kans hebt om een fortuin te verdienen (of, voor de meesten onder ons, gewoon rond te komen op de manier waarop jij dat zelf wil). Het is niet zo dat het ondernemersrisico (als het wat minder gaat) wordt afgekocht door de overheid. Wat je ook vindt van dat urencriterium en van arbeidstijdverkorting voor grote bedrijven, als solist moet je denk ik vooral inzetten op slimheid - ook als je het niet dreigt te redden (= onderdeel & mogelijke uitkomst van ondernemen).
Kortom, wat is jouw plan B?
Nou, ik probeer zo ver mogelijk vooruit te kijken. Ik heb nu nog werk zat maar ik merk dat het moeilijker wordt om er opdrachtgevers bij te krijgen, terwijl dit wel zou moeten omdat er opdrachtgevers weggevallen zijn.

Financieel gezien loop ik weinig risico. Mijn vrouw werkt nu 26 uur en kan zonder problemen meer gaan werken.
Als ik niet zou werken komen we dan nog wel rond. Maar het is wel jammer dat je dan diverse kortingen misloopt. Het beetje wat je dan verdiend hebt wordt ook nog eens extra belast.
Ondernemen houdt inderdaad risico's in. Dit geldt echter eveneens voor grote bedrijven.
Die worden tegemoet gekomen dus ik denk dat dit bij kleintjes ook hoort.
Zoniet dat wordt er met 2 maten gemeten. Indien dit zo is staat mij dat dus zwaar tegen.
Met citaat reageren