Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeinx
De voornaamste reden is dat ik nu merk dat klanten wel graag met me in zee willen, maar nog wat aanhikken tegen de kosten; het duurt daarom langer voor ze een beslissing nemen, of ze stellen het nog even uit, etc.
Het risico bestaat dat van uitstel afstel komt en/of dat ze toch maar naar een goedkope concurrent gaan.
Het risico van wanbetaling neem ik op de koop toe, ik heb tot nu toe alleen maar goede klanten  . Belangrijker vind ik het dat ik een eventuele drempel voor de klant kan wegnemen en hem/haar kan helpen aan een goede website.
|
Je kunt dan in ieder geval een aantal vormen gebruiken, waarbij je in ieder geval zeker NIET als bank wordt gezien:
1) werken met een kredietbeperking. In jouw geval spreek je dan bijvoorbeeld 4% af. Die 4% komt bij je factuurtotaal erbij en als de klant de factuur wel binnen een bepaalde periode betaalt, dan mag dat bedrag er weer afgetrokken worden. Nadeel: je rekent niet rente over de openstaande tijd, maar één keer over het bedrag
2) werken met deelfacturen. Dan spreid je het bedrag ook. Je kunt bv afspreken dat je (ook al is de website al opgeleverd) elke maand een factuur stuurt en dit in totaal bijvoorbeeld 6x doet.