Los bericht bekijken
  #3  
Oud 11 maart 2009, 00:03
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Ongewenste commericiele telefoontjes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door curvers Bekijk bericht
Ja kan, heb ik ook wel eens gedaan.
maar heeft een aantal nadelen:
- ik ben uit mijn concentratie gehaald,
- ik heb naar de telefoon moeten lopen
- ik heb de eerste paar zinnen moeten aanhoren of nog meer want het is niet altijd meteen duidelijk waarover het gaat
- en dan voel ik me ook nog lullig dat ik gelijk ophang..
- het heeft verder geen effect en lost niets op want ze gaan gewoon verder met het volgende bedrijf.

Ik denk echter als iedereen ze mag kan en gaat factureren voor dit soort telefoontjes dat dit soort bedrijven een keer ophouden met deze vorm van sales. Dat is dan weer constructiever. Met reclame per post net zo ik krijg het liever niet dan dat ik het na het zien gelijk weggooi al is het alleen al voor het milieu.
Ga je dan ook mensen factureren als ze bij je aanbellen? Of bekenden die je tussendoor bellen? Die halen je ook uit je concentratie etc.

Ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar meldt je aan bij infofilter. Duurt 4-6 wkn voor de registratie helemaal is afgehandeld, maar je kan er vaste nummers en mobiele nrs registreren. D'r is een lijst te downloaden v/d bedrijven die in 2008 gebruik maakten v/d lijsten van infofilter (om de mensen die daar zijn aangemeld dus niet te bellen).
D'r staat in hun faq ook dat als je iemand van een bedrijf aan de tel krijgt dat geen gebruik maakt v/d gegevens van infofilter je expliciet moet vermelden dat je niet wilt dat ze je weer bellen. Hier moeten ze gehoor aan geven.

Heb ook begrepen dat 't wettelijk ook strakker zou worden voor telemarketing, maar hoe dat verder zit weet ik zo niet.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren