Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2009, 16:23
ramon fincken ramon fincken is offline
Verbannen

Standaard Re: Software licenties en werken vanuit thuis. Prive/Zakelijk scheiden?

Maar is dat ook de 'goede'/'geldige' manier?
>> In mijn geval wel, enige "twijfel" is er voor de antivirus, maarja dat is een 3pc licentie EN gewoon zakelijk aangeschaft, dus ik schaal niet op van stud.licentie naar zakelijk gebruik.

Stel ze komen controleren bij jou, weet jij dan dat je met die twee inlogaccounts 100% goed zit?
>> Maak ik me dus geen zorgen over

En dus jouw studentenlicentie ook echt als prive beschouwen en je openoffice zakelijk?
>> Ja absoluut, sterker nog .. als ik een .doc open op zakelijk account gaat open office open, en in mijn prive account gewoon met microsoft word.

Niet dat ze je dan toch een boete geven omdat je een studentenlicentie hebt (terwijl je je toch echt netjes aan de regels houdt in de praktijk). Ik kan gewoon nergens officiele regels vinden over zulke situaties...
>> Het is lastig, in jou geval zou ik ook (als mogelijk) voor een los account gaan en alle extra software ( zoals editors, word-editors, grafische programmas etc.. ) gewoon los op je zaak aanschaffen.
Met citaat reageren