Re: Bedrijf trekt opdracht in. En nu?
Hallo Mieke, dank voor je inzichten.
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, ik vind je niet hard en deel je gedachten mbt ondernemerschap en risico's grotendeels.
Ook wil ik het absoluut gewoon netjes afhandelen en is mij er alles aan gelegen bijv. alle reeds lopende klussen af te maken. Dat is door mijn plaatsvervangster ook gevraagd, met wie ik overigens een prima contact heb. Ik heb het gister nogmaals aangeboden, echter de kans wordt mij (ons) niet geboden.
Echter verwacht ik geen soepel en netjes traject met de betreffende directeur, wellicht dat dat meer de gedachte achter mijn post is (blijkbaar een duidelijk leesbare frustratie -ai-).
Zo heeft deze man ook zelf gezegd dat ze moeten bezuinigen en het verder "liever in huis" houden.
Tevens vind ik het zacht gezegd nogal vreemd dat ik eind mei bij hen wordt uitgenodigd om de "succesvolle collectie" te bespreken, waarbij nog verteld wordt dat echt iedereen uit het bedrijf wel iets zelf ook heeft gekocht en ineens de grootaandeelhouder zichzelf omtovert tot "creative director" en zegt dat het "lelijk is" en uitlatingen doet in de trant als "met een perfecte maat 36 snap je de markt van de Nederlandse vrouw niet".
Het gaat in dezen ook niet om een enkel ontwerp of uitwerking van het eoa, maar 3 volledige collecties incl. beursbezoek, concept, dessins, ontwerpen etc. Alles al in voorbereidende -schets-fase. Veel werk heb ik al in conceptfase in potlood geschetst, maar is voor een buitenstaander moeilijk te gebruiken. De honoraria voor die reeds gewerkte dagen wil ik bijvoorbeeld wel vergoed zien en zowel BW als mijn Algemene Voorwaarden steunen dit. De reeds geboekte reizen kan ik natuurlijk eventueel afzeggen.
Verder is het helaas nog steeds een feit dat in mijn branche grote aversie heerst tegen zwangeren. Helaas heb ik om dezelfde reden veel te veel ervaren vakgenotes zien verdwijnen in het magazijn of een assistentenfunctie, bijvoorbeeld. Eenvoudigweg omdat je naar hun zeggen niet meer de gewenste belastbaarheid hebt.
Ikzelf heb geenszins het idee dat ik niets meer kan, ik wil ook ontzettend veel, echter ben ik wel van seizoensgebonden werk bij een bedrijf afhankelijk. En de leuke klussen, zeker binnen mijn forté, zijn al maanden geleden vergeven. Dat frustreert mij (klaarblijkelijk duidelijk leesbaar ;-) ) enorm. Ik heb maanden geleden voor deze periode een aantal spannende aanbiedingen gehad en die laten gaan, gezien de leuke werkzaamheden bij deze klant.
Al met al, zoals je ook al aan geeft, een leerzame situatie.
Nu in elk geval tijd voor een grondige update van mijn website die al 2 jaar op zich liet wachten ;-)
|