Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2009, 15:22
ZinVol ZinVol is offline
Lid

Standaard Re: Eenmanszaken slecht bereikbaar

Het is niet zozeer een onafhankelijk nieuwsbericht als wel een reclamebericht voor/persbericht van de in het bericht genoemde telecomaanbieder.

Dit geschreven hebbend: het is uiteraard wel belangrijk dat we goed letten op hoe we zelf de telefoon beantwoorden. Ik antwoord bijvoorbeeld altijd met m'n meest vriendelijke stem, want de beller kan er niks aan doen wanneer jij een dag hebt waarop alles tegen zit of waarop je ziek bent. De enkele keer dat ik dit vergeet te doen, en bijvoorbeeld ietwat verstrooid opneem, heb ik er onmiddellijk spijt van. Je hoort direct hoe de persoon aan de andere kant van de lijn enige gereserveerdheid in acht neemt.

Aan de dingen die de telecomaanbieder in het persbericht noemt, kun je eenvoudig zelf wat doen. Huisgenoten (zodra ze oud genoeg zijn :-)) kun je rustig vragen of zij de telefoon tijdens jouw werkuren willen opnemen met een beleefd 'goeiemiddag, toestel van [jouw naam].' Je kunt de voicemail zakelijk inspreken als je maar 1 lijn/voicemail hebt voor zakelijk/privé: dat zal je vrienden vast niks uitmaken. :-)
En ten slotte: je hoeft ook helemaal niet van vroeg tot laat bereikbaar te zijn. Mensen snappen best dat een zzp'er ook klantgesprekken moet voeren met de telefoon uit, moet presenteren, moet concentreren , of gewoon even een fatsoenlijke lunch moet eten. Als je maar zorgt dat je nummermelding hebt, en dat mensen een boodschap kunnen achterlaten, zodat je mensen wel op korte termijn keurig kunt terugbellen, is er niks aan de hand.

Goeie werkdag!
Miranda
Vind inspiratie en tips over het
werken voor jezelf op mijn website:
http://www.ditiszinvol.nl
Met citaat reageren