Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hiko
Nogmaals ik wil geen rekensommen of wat dan ook
IK wil gewoon weten als ik het importeer waar moet ik allemaal aan denken
NU weet ik al dat ik te maken heb met de
Invoerrechten en de BTW
Invoerrechten daarvoor krijg je een bepaalde code bij de verkoper vanuit china die je doorgeeft en dan bepalen hun hoe en wat ( hoe het precies in elkaar zit weet ik ook niet ) graag info hierover
En de btw dat je 19% ( volgens mij ) over de totale bedrag betaald die je aan het einde van het jaar terug krijgt neem ik aan ?
Wat voor kosten zijn er nog meer waar ik aan moet denken want alles moet op een legale manier gebeuren zodat ik het gewoon kan doorverkopen aan de winkels hier in NL
|
Je moet nooit aannames doen. De BTW die jij betaald wordt verrekend met de BTW die je ontvangt over de verkoop van de producten/diensten die je levert. Als je meer BTW hebt betaald dan ontvangen moet je het verschil afdragen aan de BD, is het andersom dan krijg je dat terug van de BD.
Het is niet zomaar jaarlijks dat dit gebeurd, in veel gevallen per kwartaal of zelfs maandelijks.
Het is verstandiger om verder te googlen (bijv. met de zoekopdracht die ik je al gelinkt had) en de verschillende instanties te bellen met hoe het precies zit. Wellicht dat de BD je hiermee ook een stap in de goede richting kan helpen.
Velen van ons hebben nu eenmaal geen ervaring met het im-/exporteren van producten en als die ervaring er wel is is het niet zeker dat dit voor elk land hetzelfde geldt.