Los bericht bekijken
Oud 8 oktober 2009, 11:04
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator

Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Het zelfstandigencollectief spam

Mijn eerste indruk is trouwens dat het nieuwe spamverbod werkt en dat de OPTA voldoende afschrikwekkende werking heeft. Ik heb per 1 oktober een blacklist met honderden spammende afzenders verwijderd van mijn mailserver en er komt toch maar weinig zakelijke Nederlandse spam binnen.

Wat bij fatsoenlijke afzenders ook goed werkt is opt-outen met deze tekst gericht aan een werkend e-mailadres van het bedrijf:
Citaat:
Wij zijn geen klant en hebben nooit om deze nieuwsbrief gevraagd. Ik heb ons al eerder afgemeld met de afmeldlink onderaan, maar jullie nieuwsbrief blijft komen. Deze spampraktijk is sinds 1 oktober 2009 illegaal. Zie http://www.spamklacht.nl/

Verwijder ons geheel uit jullie bestand. Alle nieuwsbrieven e.d. die we hierna nog van jullie krijgen zullen we aanmelden bij de Opta. Deze e-mail zullen we daarbij als bewijs aandragen dat de nieuwsbrief zonder onze toestemming wordt toegestuurd.
Ik heb die een paar keer verstuurd en kreeg in alle gevallen binnen een werkdag een excuus en/of bevestiging van verwijdering.