Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2009, 12:46
Marcelot Marcelot is offline
Seniorlid

Standaard Re: Vrijwilligers voor eenmaanszaak

Hallo Mieke,

Bedankt voor je reactie, als ik een beginnend ondernemer was dan zou het inschakelen van een adviseur inderdaad een heel goed idee zijn. Maar dat is niet het geval. Het is een geval van: "meerdere jaren zaaien, nu is het tijd om te oogsten". Ik weet precies waar mijn bedrijf staat, weet ook heel goed hoe ik moet gaan oogsten, marges zijn in orde, kosten zijn onder controle, het bedrijf heeft een prima basis.

Ik ontwikkel software en tussen het ontwikkelen door heb ik de afgelopen jaren veel 'genetwerkt'. Daardoor is de vraag naar mijn producten zo gegroeid. Ik heb het afgelopen jaar gebruikt om mijn producten te vernieuwen (achteraf een goede timing) en daardoor is mijn omzet in 2009 lager dan in 2008. Maar mijn omzet in 2010 gaat onherroepelijk verdubbelen. Met meer mankracht kan ik eerder oogsten, maar ik ze voor de baat uit gewoon nog niet in dienst nemen.

Mogelijk heb ik het niet goed geformuleerd, want ik zou ook mijn bedenkingen hebben als ik bij 6 fte een inkomen omzet van 1 fte zou lezen. Wat ik bedoel is dat als ik alleen verder zou werken dat ik dan in 2010 een omzet zou hebben van 2 fte, in 2011 3 fte, in 2012 4 fte, etc. Maar als ik nu voor een paar mensen iets te laten doen een totale productiviteit kan verzamelen van 2 fte, dat ik dan in 2010 een omzet zou hebben van 4 fte, in 2011 6 fte, in 2012 8 fte, etc. Dus ik zou sneller groeien en eerder in staat zijn om mensen in dienst te nemen.
Met citaat reageren