Re: Vrijwilligers voor eenmaanszaak
We zijn het niet helemaal oneens hoor, een frisse blik is altijd goed. Maar op dit moment zoek ik even naar de beste manier om de productiviteit te verhogen, zonder op hoge kosten te komen of mijzelf (flink) in de schulden te zetten. Freelancers inhuren is een goede optie, waar ik ook zeker aan denk. Bijvoorbeeld tekstschrijvers voor het maken van handleidingen bij mijn software. Echter, het zal een tekstschrijver tijd kosten om de producten te leren kennen en veel termen in de software zijn heel branche-specifiek.
De mensen waar ik het over heb, die kennen de producten en de branche. Dus het schrijven van handleidingen en daarna het testen van de nieuwe software in combinatie met die handleidingen, dat zijn dingen die ik door hen kan laten doen. Daartoe zijn nu ook al bereid, de motivatie is er namelijk ook zonder dat ik hen een vergoeding geef. Maar ik zou ze graag nog wat meer werk laten doen en dan zou ik ze graag een (beperkte) vergoeding geven. Dus vandaar mijn vraag omtrent de vrijwilligersvergoeding van 150 euro per maand i.c.m. de eenmanszaak.
Bedankt in ieder geval voor je reacties!
|