Los bericht bekijken
Oud 25 november 2006, 15:38
alfred alfred is offline
Verbannen

Stuur een bericht via MSN naar alfred
Standaard Re: Welk administratiepakket?

Tsja Erno,

Het is goed dat je dat aangeeft het is namelijk een groot misverstand dat je met online boekhouden helemaal klaar bent. Ik ben namelijk zelf ook bezig om dat aan te bieden aan klanten maar het is meer een extra service aan klanten dan dat het in de plaats komt van.

Online werken werkt wel nuttiger op termijn dan bijvoorbeeld in Excel werken omdat in online boekhouden automatismen zitten en in Excel moet je steeds regels of kolommen toevoegen, links zelf maken en dat is erg foutgevoelig. Maar ja daar betaal dus gewoon 12,50 euro voor per maand (kan soms ook voor 7,50 euro) terwijl je met een goed en simpel boekhoudpakket voor een paar honderd euro ook al klaar bent.

Uiteindelijk gaat het bij boekhouden vaak om de belastingregeltjes en de keus die je als ondernemer maakt is vaak

a. doe ik het zelf en probeer ik zoveel mogelijk regels zelf te kennen (dan is online misschien handiger als je bereid bent te betalen) of
b. besteed ik het uit zodat mijn boekhouder die regels voor mij toepast als hij de boel inboekt

Natuurlijk zijn er meer voordelen, online is de administratie continue beschikbaar en kun je samen met je boekhouder continue kijken in de cijfers. Maar dat doe ik nu ook soms bij klanten die toegang tot hun eigen systeem bieden zodat ik soms zelfs bij hun op de pc kan boeken.

Kortom online is een filosofie niet een manier om veel goedkoper te gaan volgens mij.
Met citaat reageren