Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas
Stel je voor....ik doe rechtstreeks een training voor bedrijf X voor 500 euro per dag. Datzelfde bedrijf zou dan zien dat mijn tarief voor een opleidingsinstituut 250 euro is...
Ik vraag me dus af of dat slim is. Voor mijn eigen gevoel niet...heb verder geen geheimen en bezwaren om alles inzichtelijk te maken.
Ben dus nieuwsgierig wat jullie advies hieromtrent zou zijn....
Ik zou twee versies kunnen maken...maar hou het liefst alles bij één...
|
Als je de één bedrag A rekent en de ander bedrag B, dan is het niet verstandig om dit - tenzij er natuurlijk een duidelijke reden voor is, meer werk bijvoorbeeld - te vermelden. Ik vraag me alleen af waarom je dit (en 'dit' is het hele plan) zou willen doen. Je kunt toch ook open en transparant zijn, zonder deze informatie - die je naar mijn idee niet verder gaat helpen - bij iedereen op een presenteerblaadje aan te bieden?
Zelf ben ik ook een groot voorstander van eerlijk en duidelijk zaken doen. Als je aan mij vraagt wat ik verdien, wat ik ergens voor reken of of ik een klus zelf doe of deze door iemand laat doen, dan krijg je een eerlijk antwoord. Het zou echter niet in me opkomen om deze informatie zomaar naar iedereen met wie ik zaken doe toe te sturen...
Als je per se een nieuwsbrief wilt maken, laat het dan niet over jezelf gaan, maar behandel bijvoorbeeld een case waar je mee te maken krijgt, zodat je klanten er ook wat aan hebben én zij je expertise kunnen beoordelen.