Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2006, 20:37
scribent's schermafbeelding
scribent scribent is offline
Seniorlid

Standaard Re: Wel of niet een AOV?

Ik blijf maar bezig met die AOV-rekenmodules op de sites van Ohra en Centraal Beheer Achmea.. straks ga ik nog een verzekering nemen..

Ohra en Centraal Beheer Achmea maken onderscheid tussen een AOV Starter en een AOV Basis. Het idee is dat je met zo'n fijne goedkope AOV Starter begint en dan na een paar jaar overschakelt naar een AOV Basis.

Een kenmerk van zo'n AOV Starter is dat je gedurende maximaal vijf jaar een uitkering krijgt. Je bent dus maar een beperkte tijd verzekerd. De looptijd van een normale AOV Basis is veel langer, voor starters al snel 25 jaar. Dan verwacht ik dus een enorm verschil in premie, maar dat blijkt wel mee te vallen! Een AOV Starter is enkele tientjes per maand goedkoper, dat is alles. Hierbij moet wel gezegd worden dat de premie van een AOV Basis elk jaar met 5 a 10 procent stijgt. Ik baseer dit op enkele rekenvoorbeelden op de site van Ohra, waarbij ik uitga van een verzekerd bedrag van ongeveer 25000 Euro en een verzekerde van 30 oud.

Dus waarom zou je zo'n AOV Starter nemen? Wat heb je eraan om maximaal vijf jaar verzekerd te zijn? Dan kun je toch beter voor een paar tientjes meer een langlopende verzekering nemen?

Laatst gewijzigd door scribent; 11 maart 2006 om 20:44
Met citaat reageren