Discussie: Even voorstellen (pitch) Krek. en Copytaria
Los bericht bekijken
Oud 22 november 2009, 09:50
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator

Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Krek. en Copytaria

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Krek. Bekijk bericht
Hoi, Anna en Ramon,

Het is inderdaad een beetje eng, om het allemaal los te laten. Maar ik denk dat het zou kunnen werken. Inmiddels hebben zich zo'n 75 schrijvers aangemeld en die zijn echt niet allemaal wanhopig. Er zitten een paar zware jongens tussen. En zelf doe ik ook mee, natuurlijk.

Het lijkt of opdrachtgevers het nog enger vinden dan de schrijvers. Het maakt ze onzeker, denk ik. Moet je ineens zelf bepalen wat een tekst je waard is. Aan de andere kant hoef je nooit meer bang te zijn dat je geen waar voor je geld krijgt. Jij bepaalt immers hoeveel geld je voor de waar wilt geven. Of misschien is er een andere reden dat zich nog maar 5 opdrachtgevers inschreven?

Wat is voor jou de reden dat het je niks lijkt, Ramon?
Lijkt me heel goed mogelijk. Als tekstschrijver durf ik me absoluut in te schrijven, maar als klant wil ik gewoon niet zelf bepalen wat ik ergens voor betaal. Tenminste, niet achteraf. (Wel: soms is er voor een bepaalde opdracht, b.v. een vertaling, gewoon een bepaald budget. Daar ga ik dan mee naar tekstschrijvers/vertalers en die kunnen dan aangeven of ze het daarvoor willen doen)

Met citaat reageren