Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2010, 11:47
Sanna's schermafbeelding
Sanna Sanna is offline
Lid

Standaard Re: Ben-op-vakantie-e-mails zijn gevaarlijk

Inderdaad iets om over na te denken.
Ik hou er ook niet van om de hele wereld te laten weten dat ik op Bali zit zodat iedereen uitgebreid de tijd heeft mijn computer te hacken, mijn woning leeg te halen of mijn katten te komen aaien. (hoezo paranoia)

Toch pretendeer ik op mijn site binnen 24 uur contact op te nemen met de klant. Als ik dit niet kan waarmaken omdat ik bijv. dus op vakantie ben en geen afwezigheidsassistent aan heb staan dan haakt de klant af. En terecht. Ben ik niet meer geloofwaardig.

Dus ik schrijf een boodschap als:
In verband met vrije dagen ben ik op dit moment niet bereikbaar voor tolk- en schrijfwerk. Zodra ik weer in de gelegenheid ben zal ik zo spoedig mogelijk reageren.
Voor zeer dringende zaken ben ik per sms bereikbaar op nummer.....

Op deze manier laat je weten niet direct te kunnen reageren maar zeg je er ook niet mee dat je niet thuis bent. Ook kun je na ontvangst van een sms bericht de klant met een kort sms'je laten weten wanneer je er weer bent en contact met hem/haar opneemt. Kost nog altijd minder dan iedere dag vanuit het buitenland even inloggen in je mailbox.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat mijn mailbox niet dagelijks overspoelt wordt met zakelijke mailtjes.
Bovenstaande werkt echt prima bij mij.
E: sannakok@telfort.nl
Met citaat reageren