Discussie: Freelancer biedt zich aan Schetser zoekt nieuwe opdrachten
Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2010, 16:30
Stephanduq Stephanduq is offline
Juniorlid

Standaard Re: Schetser zoekt nieuwe opdrachten

ah sorry, natuurlijk

Storyboards = Snelle tekeningen en schetsen die de verloop van een verhaal laten zien. Ze worden vooral gebruikt bij films en reclames als goedkope manier om het verhaal over te brengen naar de klanten of de rest van het creatieve team.

Moodboards = Snelle tekeningen of schilderijen die volledig zijn gemaakt om een sfeer of toon te laten zien. Wat weer een creatief team een beeld geeft om mee te werken en om te zetten naar iets werkelijks.

envirioment design = Dit is het ontwerpen en bedenken van sets, en omgevingen.

character design = het bedenken en uittekenen van interessante personages voor verhalen. Vaak is dit een heel traject met veel verschillende ontwerpen en ideeën tot er een uiteindelijk ontwerp uitkomt

artist impressions = Mochten mensen vastzitten met hun projecten, en willen ze een nieuwe frisse kijk op hun project. Dan maak ik een visuele impressie van hun project. Vaak leidt een andere visie weer tot nieuwe ideeën en worden er knopen doorgehakt. Ik doe dit vooral nu met scenaristen en regisseurs die te lang met het concept van hun project bezig zijn waardoor ze in een tunnelvision naar hun project kijken.

Dit soort werk kom je voornamelijk tegen in opdrachten waar je met verhaal bezig bent. Bijvoorbeeld film, games en tv producties of pitches naar klanten.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is?
Met citaat reageren