Roel,
Bedankt voor je antwoordt.
Aan de fiscale voordeeltjes, heb ik persoonlijk toch niet zoveel, dus dat is geen probleem.
Wat jij zegt over over de btw dat er niets veranderd, dat dacht ik zelf eigenlijk ook al, alleen begon ik behoorlijk te twijfelen. Maar het wordt nu door je bevestigd.
Ik quote even:
Wat veranderd er nu voor mij qua eisen, nu als ik als ondernemer voor de btw word gezien? Moet ik bijvoorbeeld nog een urencriterium bijhouden? Aangezien ik deze in de toekomst toch niet ga halen vanwege mijn ziekte. Dit moest ik normaal, zoals logisch, wel. Aangezien ik eerst als ondernemer voor de IB werd aangemerkt.
Dan nog een vraag over voorbelasting, die waarschijnlijk al vele malen is gesteld, maar ik toch graag even in dit topic antwoordt op krijg: De laatste 4 kwartalen van vorig jaar, had ik veel meer voorbelasting dan omzet. Dus ik ontving steeds voorbelasting terug, dan dat ik btw moest betalen aan de Belastingdienst. Nu is mijn vraag: Ik neem aan, dat de belastingdienst op een gegeven moment ook meer omzet wil zien dan het terug vorderen van voorbelasting. Hoe zit dit eigenlijk precies?
Er kwamen nu zo wat vragen voor mij boven borrelen...
gr. Benny