Los bericht bekijken
Oud 30 maart 2010, 20:09
knoes knoes is offline
Lid

Standaard Re: Urencriterium als student

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Bekijk bericht
Maar gebruik wel je gezond verstand. Naast je voltijd studie een 'klein en leuk bedrijfje starten' is iets anders dan een ondernemer die beslist dat een opleiding de zakelijke belangen van zijn bedrijf dient. Als het verhaal niet klopt, dan kan je dat worden kwalijk genomen en kun je te maken krijgen met een kritische inspecteur, naheffingen en boetes. Als ik belastinginspecteur was dan zou ik bijvoorbeeld zeggen: een startdatum van je studie vóór de startdatum van je bedrijf wijst op een opleiding in privé met een bedrijf ernaast, in plaats van een opleiding die het bedrijf belangrijk vindt.

Daar maak je een goed punt. Echter(en nu ben ik me hypothetisch aan het verdedigen). Ik heb 2 van de 3 jaren van mijn opleiding succesvol afgerond, maar dit schooljaar heb ik geen studie gevolgd en stond ik niet ingeschreven bij de vakschool. Eigenlijk een beetje met als insteek dat ik eventueel al mijn eigen bedrijf zou gaan starten maar mij vooral zou gaan orienteren op wat de mogelijkheden zijn en wat handig is. Tijdens deze orientatie ben ik erachter gekomen dat ik al heel goed in staat zou kunnen zijn een succesvol eigen bedrijf op te zetten zonder mijn studie af te maken. Echter, als ik dit doe loop ik toch bepaalde kennis mis, en krijg ik geen certificaat van de federatie voor goud en zilver(en hou ik even buiten ogen dat het maatschappelijk gezien gewoon handig is om een diploma of in mijn geval een certificaat te hebben). Wat in feite inhoud dat ik een bepaalde geloofwaardigheid mis en sommige wegen die bijzonder handig zijn niet of moeilijk kan bewandelen(lees meesterteken en keurmerken). Op basis van mijn orientatie heb ik besloten in dit studieloze jaar alvast een bedrijf op te richten, maar toch volgend schooljaar mijn laatste jaar aan de vakschool succesvol af te ronden om de zaken voor mijn onderneming makkelijker te maken. Met als oogpunt dat ik het moment da ti kvan school af kom al een kleine klantenkring heb.

Men zou dus eventueel kunnen stellen dat ik dit laatste jaar in zakelijk belang doe. Het gaat ver dat geef ik toe, maar ik zoek nu even bewust een grens op.

tevens de enige reden dat ik het een klein bedrijfje noem is omdat ik nog wat uren in mijn opleiding moet, uiteindelijk wil ik van dit bedrijfje kunnen leven dus het is geen hobbie of iets dergelijks.

Laatst gewijzigd door knoes; 30 maart 2010 om 21:03 Reden: toevoeging
Met citaat reageren