Los bericht bekijken
Oud 1 april 2010, 18:39
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan

Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard Re: Betaling van klanten buiten Europa

Ik gebruik altijd Paypal, heb ik paar keer zaken mee gedaan in Amerika en Australië zonder problemen. De extra kosten kan je gewoon op de factuur zetten en de klant laten betalen, het is vrij normaal dat de klant dat moet betalen en niet jij.

De klant kan zijn geld terugvragen als hij beweerd het product of de dienst nooit gekregen te hebben. Als jij zorgt voor genoeg bewijs dat dit wel zo is zal Paypal jouw kant kiezen. Dit kan door offertes, e-mails, facturen en een bewijs van het postkantoor van verzending. Verder weet ik niet of je aan particulieren of aan bedrijven wilt leveren, ik doe alleen zaken met bedrijven en dan kan je ook van te voren uitzoeken of dat bedrijf betrouwbaar is. Bedrijven die al een paar jaar bestaan en goed lopen halen die geintjes van geld terug halen denk ik niet uit.

In geval van goederen aan particulieren kan je volgens mij ook via Ebay of Marktplaats verkopen. Daar kan je namelijk meteen aanklikken welk product je wil kopen met Paypal en zit dat product meteen aan de bestelling gekoppeld zodat Paypal iets beter snapt dat er echt iets verkocht word.

Ook moet je even alle maatregelen bij Paypal nemen dat je als veilig gezien wordt. Je moet dan bewijzen dat de bankrekening van jou is en je het juiste woon adres hebt opgegeven. Op de website staat wel hoe je dat moet doen.