Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
U zegt dat ik niet aansprakelijk ben voor fouten gemaakt door dit hosting bedrijf, wat mij ook logisch lijkt. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de aanbieder van de dienst verantwoordelijk is voor het resultaat, al worden fouten door derden gemaakt.
|
Je moet onderscheid maken tussen de situatie dat:
- jij een site ontwerpt, die een klant bij een hostingbedrijf onderbrengt
- jij wederverkoper bent van een hostingdienst
In het eerste geval heb jij er weinig mee te maken en hoef je er niets voor te regelen.
Maar in het tweede geval ben je eigenlijk zelf een hostingbedrijf (vanuit de positie van de klant gezien) en heb je te maken met alle problemen en risico's van dien. Dat moet je stevig afdekken met algemene voorwaarden, daar heb je een aansprakelijkheidsverzekering voor hostingdiensten voor nodig, en misschien is het zelfs verstandig zo'n activiteit in een BV onder te brengen. Denk ook aan 24/7 helpdesk en klantenservice.
Er zijn wel webdesigners die zelf hostingdiensten wederverkopen zonder dit soort maatregelen, maar die nemen volgens mij een stevig risico, misschien wel een onverantwoord risico.
Citaat:
Ik heb foto's gemaakt van een bedrijf en op de terugweg wordt mijn camera + geheugenkaartjes gestolen.
|
Dat soort dingen kun je redelijk inperken met algemene overmachtclausules. Dit zijn nou niet echt de dingen om je zorgen om te maken.