Re: Betaling ontvangen zonder BTW
ik neem aan dat je toen je prive de bedragen ontving dat je toen het aangaf als resultaat uit overige werkzaamheden?
Als ik je goed begrijp is de laatste "prive transactie" met het netwerkbedrijf naar je zakelijke rekening gestort in plaats van naar prive.. feitelijk hoort het dan niet tot je bedrijfsomzet..
In dat geval zou ik het ontvangen bedrag niet bij je omzet boeken maar gewoon boeken als privestorting en eventueel zelf doorbetalen naar je priverekeninge (en dan weer boeken als prive onttrekking)
Op die manier hou je duidelijke scheiding tussen wat je als resultaat overige werkzaamheden hebt ontvangen als prive persoon en is je omzet straks gelijk aan het aantal facturen waarover btw is afgedragen. als je controle krijgt over een aantal jaar kan het zijn dat ze dan alsnog btw na gaan vorderen omdat ze dan al snel denken dat je het fout gedaan hebt. en over 3 jaar is de kans groot dat je het zelf ook niet meer precies weet. als je nu dit bedrag gewoon verrekent naar prive is het duidelijk dat het niet tot de (btw) omzet behoord..
Als je toevallig nog een starterscontrole krijgt kun je het natuurlijk ook even navragen aan de inspecteur die op bezoek komt..
je hebt altijd van die grensgevalletjes als je van je "hobby" een bedrijf maakt.. maar ja dat hoort erbij..
|