Los bericht bekijken
Oud 27 mei 2010, 15:35
Siem's schermafbeelding
Siem Siem is offline
Juniorlid

Standaard Re: Beroepsaansprakelijkheid: welke verzekeraars en premies kan ik als ICT'er verwachten

Heeft iemand ervaring met de voordelen op gebied van verzekeringen en lid zijn van de Fenit?

Maakt het nog uit of je BV bent of ZZP-er?

Vanuit mijn BV-tje betaal ik al jaren ruim 2000 euro per jaar aan beroepsaanspr.verz. (naast 700 euro pj aansprakelijkheid bedrijven). Die premie is omzet-gerelateerd. In de 18 jaar die mijn bedrijf bestaat heb ik nog nooit 1 spatje aanwijzing gehad in de richting van beroepsaansprakelijkheid-geval.

Ik weet wel dat deze verzekeringen er zijn voor de zeldzame gevallen dat je een heel grote claim krijgt, maar waarom lopen er dan zoveel ICT-ers onverzekerd rond? Je wordt immers vaak niet eens geaccepteerd. Hoe groot kan een claim worden in relatie tot de opdracht die je doet? Is dat niet standaard al beperkt door de wet? Hanteren rechters niet een verhouding, bijv. 1:10, dat je nooit meer dan 50.000 euro schade kan claimen als je een IT-opdrachtje doet voor 5.000 euro, waarbij iets fout gaat en een heel bedrijf stil komt te liggen? Meer lijkt me juridisch niet houdbaar.

Had ik die verzekering 18 jaar geleden niet genomen, dan had ik er toch een heel beste nieuwe auto voor kunnen kopen inmiddels.

Ik zou graag ervaringen horen van mensen die hun Beroeps-AV nodig hebben gehad. Bestaan die? (maak ons bang, maak ons bang)
Met citaat reageren