Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2010, 16:33
gwendolyn Rose gwendolyn Rose is offline
Lid

Standaard

Citaat:
Mij ook. Uit het Hulpmiddel incidentele btw-aangifte maak ik op dat je geen btw-ondernemer bent en geen aangifte hoeft te doen, omdat je uitsluitend vrijgestelde diensten levert en er geen contra-indicatie van toepassing is. Ik zou denken dat je dan niet btw-plichtig bent en geen btw-nummer krijgt.
Dat zei de KvK ook, vandaar dat ik niet snapte dat ik toch bij de belastingdienst aangemeld moest worden.......
Citaat:
Over een eventueel op te leggen voorlopige aanslag zou ik me niet al te veel zorgen maken. Zoals René al aangegeven heeft, kun je een opgelegde voorlopige aanslag altijd laten verminderen als daar reden toe is. Dat doe je door het indienen van een "voorlopige aangifte" voor 2010. Je kunt dan ook (apart) een verzoek doen om uitstel van betaling te krijgen voor het bedrag waarvoor je vemindering hebt aangevraagd. Je hoeft dus niet eerst de aanslag te betalen, waarna je het betaalde weer (gedeeltelijk) zou terugkrijgen.
Hier hoor ik dus steeds twee versies over. De ene versie zoals hierboven beschreven waardoor ik dus heel veel moet betalen aan mijn voorlopige aanslag (met mogelijkheid vermindering aan te vragen). De tweede versie is dat zolang ik aan kan tonen dat ik geen inkomsten heb ik ook geen voorlopige aanslag hoef te betalen.

Zowiezo erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen
Met citaat reageren