Ah, helder. Dat neemt een hoop zorgen weg!
Citaat:
Want als je eenmaal een aangifte hebt gedaan en zelf nog geen voorlopige aanslag 2011 hebt ingediend dan zal de belastingdienst dan zelf ook een voorlopige aanslag 2011 opleggen en dan heb je in korte tijd in eens veel belasting te betalen (al mag de voorlopige aanslag wel gespreid worden)
|
Ok, dus dit is waar mijn verwarring door ontstond. De eerste voorlopige aanslag komt dus pas in 2011 nĂ¡ de eerste aangifte bij de start in 2010. De schatting bij inschrijving staat hier dus helemaal los van en heeft niets van doen met wat er daadwerkelijk (voorlopig) betaald moet worden. Maar is slechts een inschatting om mijn 'status" als ondernemer te bepalen.
Citaat:
Los van bovenstande informatie is het wel verstandig om zodra je enig inzicht hebt in hoeveel je inkomen voor 2010 gaat zijn om toch alvast zelf een voorlopige aanslag te vragen of minimaal het te verwachten bedrag aan belasting te reserveren zodat je niet in de loop van 2011 word verrast door een (hoge) aanslag over 2010.
|
De bedoeling is om voorlopig gewoon te blijven leven van mijn salaris uit loondienst en mijn eventuele winst gewoon te laten staan op de bank voor uitgaven en belastingdienst. Ik ben zo abrupt het ondernemerschap ingerold dat ik nog wel wat competenties te leren heb voor ik mijn eerste vakantie boek van de winst
Bedankt voor de info!