Los bericht bekijken
Oud 24 januari 2007, 20:28
Raymon Raymon is offline
Juniorlid

Standaard Re: Elevator pitch voor kleurconcept op beurs

Ik ga de aangepaste versie zeker met jullie delen, maar wil het eerst even laten bezinken. Na het weekend kom ik met de update.

Kleurconcept t.o.v. de concurrent? Dat vergt volgens mij wel wat toelichting. Maar als ik dat in het vervolg korten kan doen dan hoor ik dat graag!!!! Moet ook eerlijk zijn dat ik daar nog niet echt over nagedacht heb eigenlijk, maar ik weet wel wat de concurrent heeft.

Het zit zo; op de beurs hebben wij 6 pijlers. Kleur, product, dienst, concept ZZPer, vastgoedonderhoud (twee pijlers). Normaal ben ik alleen bezig met product en dienst. Nu MOET ik deze pijler (kleur) gaan bemannen. Ik ben verschrikkelijk bezig om mezelf daarin in te leven. Vandaar de EP op deze site. Weet je een klein beetje hoe het zit.

Nieuwe instelling op het gebied van kleur:

Wij zijn een autoriteit op het gebied van kleur. Buiten gezien het feit dat wij dat wij zo denken en dat ook uitstralen, is het ook echt waar.

Concurrent

Het verschil is dat onze grootste concurrent (Sikkens) voor loopt op het gebied van kleur. Als zij wat nieuws ontwikkelen op dat gebied, volgen wij spoedig. Normaliter. Nu is het volgende aan de hand;
Sikkens ontwikkeld aan de hand van de mening en ervaring van toparchitecten (Mendini bijv.) en ontwerpers kleurschema's die men zelf kan en moet combineren. Dit concept houd in dat de kleuren eigentijds zijn en er enkele voorstellen gedaan worden per palet. Aan de hand het ontwikkelde palet organiseren zij workshops e.d. om klanten te laten spelen met kleur. (Kosten € 295 per workshop) Ik moet zeggen; ziet er altijd top uit en zij stoppen veel tijd en geld in de ontwikkeling. Zoals eerder gezegd; wij deden dat nooit!

Zie hier!!!

In het algemeen kan gesteld worden dat mensen vanuit drie kleurstromingen denken. Klassiek, eigentijds en vooruitstrevend. Wij hebben die stromingen (trends, vroeger, heersend en toekomstig) weergegeven in een concept, die die drie hoofdgroepen onderverdeeld in weer 6 kleurschema's. Die schema's komen weer in een ander boek samen en men kan combineren. In het kort; Men kan kleuren combineren en kiezen die beginnen vanuit een gevoel en uiteindelijk een perfect en in balans zijnde kleurencombinatie vormen.

Het duidelijke verschil;

Met ons concept kan je combineren vanuit de kleurstroming die bij je past. Met de concurrent moet je de kleurstroming die bij je past zelf uitvinden.

Haha .. lang verhaal hé.. kijk maar ff of je het leest!! (als je deze zin hebt gelezen dan heb je het dus wel gedaan!!!)
Met citaat reageren