Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2007, 16:00
Aspon's schermafbeelding
Aspon Aspon is offline
Veteraan

Standaard Re: pensioen moet je doen?

Ik heb hierover ook nog geen duidelijk beeld, maar ik kan wel iets vertellen over Cordares. Cordares is de opvolger van de SFB Groep. SFB stond voor Sociaal Fonds Bouwnijverheid en was de bedrijfsvereniging voor de bouwnijverheid. Het bedrijf heeft zich (door allerlei ontwikkelingen) geconcentreerd op pensioen, want daar zijn ze sterk in. Het beheert het bedrijfstakpensioenfonds voor de Bouwnijverheid. Dit pensioenfonds was het enige pensioenfonds dat niet betrokken was bij de discussies van de laatste jaren van onvoldoende reserves e.d. Omdat men buiten de bouw wil, is de naam in Cordares verandert.

Maar Cordares heeft ook een eigen verzekeringsmaatschappij, een 13 in een dozijn maatschappij, misschien iets inventiever bij productontwikkeling, dan de grote jongens. Vandaar dat het FNV hun wens wel bij Cordares kwijt kon. Ik denk dat de pensioenverzekering daar is ondergebracht en niet bij het Pensioenfonds.

Maar of het een verstandige keus is weet ik niet. Op zich is de ontwikkeling voor het zelfstandig ondernemen wel goed.

Wim

Wim
Met citaat reageren