Beste "Illustratrice",
Zoals ik eea lees uit je situatie schets, student of niet, eerste jaars of laatste jaars, promoverend of niet, je bent gewoon een bedrijf zonder entiteit. Voor een begin periode zou dit niet erg zijn maar een maal met websites aan de slag en producten vekopen én je generereerd (maakt niet uit hoeveel) inkomsten moet je je als een bliksem bij de KvK aanmelden en bij de Belastingdienst Btw nr. aanvragen. Als onze blauwe enveloppen vrienden er achter komen (en ze komen achter geloof me) krijg je voorals nog de bedragen aan je broek (met boetes).
Een wedervraag? Houd je wel een administratie bij? Als de tijd komt vraagt men jou ook nog naar de administratie.
Nancy geeft je een noodscenario oplossing voor op dit moment. En ze raad je ook aan om het officieel te maken. Gelijk heeft ze ook. Maar ik zou dit alles in een breder spectrum bekijken.
Mijn advies: denk er niet al te licht over na. Het enige wat je moet doen is het juiste rechtsvorm van je onderneming kiezen. Want naast de omzetbelasting heb je ook met andere vormen van belastingen te maken. Denk aan je winst&verlies balans. Goed plannen als je niet al te veel op je blaren wilt zitten. ok?
|