Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2011, 23:38
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen

Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Als je inderdaad meerdere maanden in Engeland gaat werken kan het je een hoop omwisselkosten schelen als je je betalingen in Britse Ponden (GBP) laat doen naar een GBP rekening. Zeker als je ook de veel kosten in GBP maakt en dat lijkt me wel als je daar verblijft, hotel, maaltijden, mogelijk en Engels telefoonabbo. Zonder GBP rekening betaal je op elke transactie omwisselkosten.

Ik weet niet of het heel makkelijk zal zijn om een zakelijke rekening te openen in de UK als je daar geen vestiging hebt, het beste regel je dat via je eigen bank die dan ofwel een lokaal filiaal of een partner bank vragen. Maar misschien is een Nederlandse GBP rekening wel een net zo goede of zelfs betere optie. De bankkosten in Engeland zelf liggen vrij hoog, ik herinner mij van een aantal jaar geleden dat een binnenlandse betaling zo maar een paar pond kost.
Een zakelijke buitenland overboeking kost ook wel enkele euro's maar ik zou zeker vooraf even goed verdiepen in de kosten bij een Engelse bank want die zouden wel eens hoger kunnen uitvallen als de kosten van en buitenlandbetaling bij een Nederlandse bank. want hoewel we graag klagen over de bankkosten horen de transactiekosten in Nederland tot de laagste van Europa..
Met citaat reageren