Dag Roel,
Optie 1 is duidelijk en kan idd gewoon ook volgens mij.
Het is niet een optie 1 of 2. Meer een "en".
Dus een leaseauto rijden via optie 1. En dan optie 2 erbij.
Optie 2 is dat we onze huidige auto, die we prive rijden en betalen, ook via de holding gaan rijden. Maar dan helemaal prive. Private lease. Alleen vraag ik me af of dat kan. Een auto op je holding rijden, prive, zonder bijtelling. Volgens mij wel, want ik kan ook private leasen bij een leasemaatschappij. De holding wordt dan in dit geval "leasemaatschappij".
Mocht het al kunnen, dan is de vraag of het qua kleine ondernemersregeling niet interesssanter is om hiervoor een eenmanszaak te beginnen. Ivm de BTW. Maar daar wordt optie 2 volgens mij lastiger in, maar dat weet ik dus niet precies. Ik weet overigens ook niet of optie 1 dan ook kan (eenmanszaak koopt auto en "verleast" die aan de werkmaatschappij in ruil voor fee).
> Voortschrijdend inzicht: Bij een eenmanszaak kan het niet. Auto wordt 100% privegereden, kun je dus niet als zakelijk vermogen aanmerken.
> Daarnaast: KOR is mtb BTW, maar alle BTW mag niet worden afgetrokken, omdat het om priverijden gaat, ofwel de BTW correctie speelt mee en is 100%...
Ben benieuwd!
|