Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2012, 01:03
WalterBrokx WalterBrokx is offline
Seniorlid

Weblogartikelen: 1
Standaard

Ik moet gelijk even denken aan het volgende:

Een paar jaar geleden stond er op een filmgerelateerd een oproep in de trend van:
"Gezocht enthousiaste filmmakers voor videoclip van opkomende artiest. We hebben nu helaas geen budget, maar als het resultaat goed is, is er voor volgende videoclips wel budget."
(Ik ben er niet op ingegaan: muzikaal gezien vond ik het niet boeiend genoeg om het 1000 keer te horen tijdens opnames en montage.)

Een paar maanden later:
"Onze vorige clip was een groot succes! Deze keer willen we een vette animatie maken. We hebben helaas geen budget...."

--------------------------------------------------------------
Roel heeft het mooi verwoord.
Preferred Supplier betekent hopelijk niet dat je geprefereerd wordt om de laagste prijs. 28,6% Korting is best wel veel. Je verkoopt immers geen schroefjes met staffelkorting. (Een rekensommetje wijst uit dat je 40% meer werk moet verzetten om je normale tarief te verdienen. 7 uur werk levert op wat normaal 5 uur werk oplevert.)
Zulke dingen moet je altijd doorrekenen voor je het voorstelt.

Mijn ervaring is dat de meeste kortingbietsers ook de lastigste klanten zijn. (Geef ze 1 vinger...)
Er is een mooi blog over korting of niet:
http://lifehacker.com/5567336/freela...ee-never-cheap
Uiteraard moet je de afweging uiteindelijk zelf maken natuurlijk.

Herinner de opdrachtgever op ieder factuur wel aan de korting die je geeft. Zo vergeten ze het tenminste niet.